MICROPROCESORUL (EFIE) pentru COMANDA ECU.
Senzorii de oxigen
Informaţii generale;principiu de functionare;criterii de alegerea microprocesorului EFIEToate masinile care sunt catalogate cu norme de poluare EURO 2,3 4,5, sunt dotate cu senzori de oxigen
(situatii pe galeria de evacuare)care masoara permanent cantiatetea de oxigen rezultata in urma arderii amestecului combustibil: aer+benzina.
Acesti senzori transmit rezultatul masuratorilor catre computerul masinii,mai exact catre unitatea(calculatorul) care comanda +/-benzina numita in mod general ECU.
Functie de nivelul cantitatii de oxigen din evacuare,masurat de senzorul de oxigen, ECU modifica parametrii amestecului combustibil(aer + benzina sau aer+matorina) crescind/scazind cantitatea de combustibil din amestec.
Raportul normal de amestec combustibil /aer este de :14,7 /1.
În cazul în care senzorul masoara mai mult oxigen,ECU crede că amestecul este prea slab (insuficient combustibil) si adauga benzina,deci creste cunsumul.
In cazul in care senzorul masoara mai putin oxigen,ECU crede ca amestecul este prea bogat(prea mult combustibil) si scade cantitatea de benzina,deci scade consumul.
Plecind de la aceste premise ar insemna ca aportul de hidrogen de la instalatia HHO,sa produca o cantitate mai mare de oxigen iar unitatea ECU ar majora consumul de benzina,deci montarea unui generator HHO ar conduce la o crestere a consumului de benzina.
Acesta este ADEVARUL.
Tocmai de aceea in prima parte a blogului am aratat ca folosirea in mod singular numai a generatorului HHO nu este o solutie viabila pentru scaderea consumului de benzina,decit in situatia masinilor mai vechi,alimantate cu carburator si/sau inj.monopunct,unde reglajele amestecului de combustie se poate face manual.
In situatia noastra trebuie intervenit asupra senzorului de oxigen astfel incit acesta sa indice unitatii ECU mai putin oxigen decit in realitate,exact cu aportul furnizat de generatorul HHO,astfel ca suma cantitatilor de oxigen sa ramina neschimbata.
Senzorul de oxigen produce tensiuni cu ajutorul carora comunica conţinutul de oxigen la calculator(ECU).
În cazul în care senzorul citeste tensiuni mai mici de 0.45 volţi, înseamnă că amestecul este slab iar atunci când citeşte tensiuni mai mari de 0.45 volţi, inseamna ca amestecul este bogat. Dacă masurati cu un voltmetru semnal de la senzorul de oxigen,în timp ce motorul este pornit, veţi vedea ca tensiunea oscileaza în intervalul de 0.1volti la 0.9 volţi.
Din aceste considerente producatorii de sisteme generatoare de HHO au fost obligati sa gaseasca solutia practica care sa rezolve aceasta problema.
Astfel a aparut microprocesorul de comanda ECU denumit in literatura de specialitate EFIE.
Acest microprocesor preia semnalul de la senzorul de oxigen in marsa de variatie de la 0,1 v la 0,9 v si il transforma intr-un semnal constant de 0,45 v,semnal pe care il transmite la computerul care comanda amestecul combustibil (ECU) iar in acest mod scade consumul de benzina prin mentinerea constanta a raportului de amestec de 14,7 /1.
Urmatorul aspect pe care va trebui sa il lamurim in continuare consta in determinarea tipului de microprocesor (EFIE) pentru fiecare masina in parte.
Tipul microprocesorului de comanda al ECU(EFIE) este determinat de tipul senzorului de oxigen cu care este echipata masina dvs.
Pentru informatii complete va rog adresati email.
Am sa va prezint citeva modele diferite de microprocesoare EFIE.Modalitatea de alegere a acestor microprocesoare este functie de anumite criterii si parametru functionali.
1.Microprocesor pentru comanda ECU(EFIE)
Pret : 99$
2. Microprocesor pentru comanda ECU(EFIE)
Pret : 79 $
3.Microprocesor digital comanda ECU(EFIE)
Pret : 80$
4.Microprocesor digital comanda ECU(EFIE)
Pret : 25-35 $
5.Microprocesor comanda ECU(EFIE) dual senzor
Pret :45- 50$
6.Microprocesor comanda ECU(EFIE)
Pret : 30-50 $
7.Microprocesor comanda ECU(EFIE)
Pret : 60-65$
Fara a va promite ferm voi face tot posibilul pentru a raspunde intrebarilor dvs.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu